úterý 26. prosince 2017

Půl roku se studenou vodou

Začít se sprchovat a mýt kompletně studenou sprchou považuju za jedno z nejlepších rozhodnutí letošního roku. Po půl roce mám pro vás vánoční report, kteří byste to rovněž chtěli zkusit

Mytí sprchováním studenovou vodou praktiku bez přestávky či jediné výjímky přes půl roku. Začal jsem s tím symbolicky v létě, kdy ve Vysočanech probíhal každoroční týdenní maitenance výpadek dodávky teplé roky. Děje se to každoročně v takřka celé Praze na střídavo podle městských částí. Letos jsem si řekl, že je to super příležitost se začít sprchovat jen studenou vodou.

V tomto letním období, kdy velká města (ale nejen ta) sužuje úmorné vedro, je taková popracovní studená sprcha vlastně odměnou... Během maintenance týdne s trouchou vlastní vůle určitě vydržíte. Vydržel jsem i já. Pak prostě jen pokračujte dál.

Sprchování studenou vodou má jen výhody, nenašel jsem výraznější nevýhodu. I to sebemrskačství ze začátku se po pár měsích stane předností. Všem doporučuji jako doplňkovou formu otužování, revitalizace těla.

Můžete na to samozřejmě jít postupně: že se budete umývat standardně, jak jste zvyklí a nakonec budete přidávát vlažnější, pak chladnější a pak studenou vodu. Je to ta mířnější varianta, jak si třeba na to lze zvuknout. Jsem k sobě tvrdej, takže jsem rovnou sprchoval jen studenou. I vlasy.

Pokud jste tvrďáci, začnětě hned. Zažít v létě je nicméně jednodušší.

Pozitiva:

  1. Studená sprcha vás po ránu dokonale probere
  2. Po studené sprše je vám hned teplo po celém těle
  3. Po studené sprše je vám i v koupelně okamžitě teplo (když vylezete z horké sprchy, je vám hned zima)
  4. Nejste už závislí na teplé vodě
  5. Jste dokonalé otužilí
  6. Studená sprcha vás zocelí

Negativa:

  1. Přiznávám, že mýt si studenou vodou vlasy je lehce problém. Pokud jich máte málo, máte vyhráno.
Půjdete do toho?


0 Vašich komentářů:

Okomentovat