pátek 2. května 2008

Převážně jazzové jaro a co právě poslouchám

Někdy mě mrzí, že je tu drtivá většina příspěvků o hudbě, když jsou daleko zajímavější populárnější témata, jako vliv biopaliv na zdražování surovin pro výrobu potravin, globální oteplování, Solowův ekonomický model, férové jednání dívek, následující vývoj webu 2.0 k webu 3.0, dívčí koketování...

Koncertní sezónu jsem zahájil s J.A.R. Krásně čistě, jak jsem se již zmínil. Druhý můj zážitek, rovněž velmi silný – ač bych ho tedy nerad srovnával s koncertem J.A.R., protože nelze srovnávat nesrovnatelné, byl koncert Laca Decziho a jeho partičky, která navštívila Jablonec a opět zvedla prachbídnou kulturní úroveň v Jablonci nad řekou Nisou... :-D.

Byl to zážitek nesmírný a mě krásně šimrá pod bradou (resp. na egu) každej koncert, na který se vypravím a nezklamu se svým výběrem. A jsem následně z něho nadšen. Nejen vzhledem k tomu, že se mělo na koncertě v Eurocentru sedět, jsem čekal spíše jazzový koncert. O co víc jsem byl potěšen, že to byl spíš funkový koncert. Něco jako 2 % jazz, 98 % funky stuff... ;-). Laco, král trumpetistů, se svou skupinou (Noboru Kinukawa – bass, Vaico Deczi – drums, Eric Meridiano – piano) předvedl skvělej koncert. A vzhledem k tomu, že vedle mě v první řadě seděla cca stejně stará dáma jako Laco, uvědomil jsem si, proč (také) sedíme a nestojíme... Pestřejší posluchačskou základnu na koncertě jsem nezažil. Od kloučků desetiletých, kteří přišli z výchovných důvodů se svými rodiči, přes prebuscenty, pubescenty, postpubescenty, zastydlé pubescenty (já), třicátníky, čtyřicátníky, padesátníky a ani Laco nebyl možná nejstarší... Pravda, když jsem viděl několik nejmenovaných lidí, kteří na koncert přišli, tak jsem byl v šoku, ale což :-).

Vzhledem k melancholii letošního jara se můj hudební playlist lehce pozměnil. Do funkových bardů se vklínila například Amy Winehouse (album Frank), Jamie Cullum, Sting, Brad Mehldau, Laco Deczi, Curtis Mayfield a v poslední dobou i Tales Robert Balzar Tria. Je to na jednu stranu taková předpříva na koncert Dana Bárty a Illustratosphere v Jablonci, kde 23.5. představí novou desku Animage. Na druhou stranu pomalu bude na čase, abych se pustil do Freak Power, abych své uši správně naladil na funkovou smršť! Takže se mi to bude v hlavě míchat a já doufám, že ne moc :-).

Pro představu všem z vás, kteří nepoužíváte Last.fm nabízím výpis mých nejhranějších interpretů a songů.

Nejhranější interpreti/skupiny dle statistik na Last.fm:

1. Jamiroquai, 205
2. Prince, 188
3. Amy Winehouse, 174
4. Tower of Power, 172
5. J.A.R., 130
6. Jamie Cullum, 120
7. Monkey Business, 118
8. Robert Balzar Trio & John Abercrombie, 112
9. Tereza Černochová, 86
10. Laco Deczi & Celula NY, 80
11. Curtis Mayfield, 77
12. Robbie Williams, 69
13. Sexy Dancers, 63
14. Lenny Kravitz, 57
15. Sting, 50
15. Maceo Parker, 50
17. Laco Deczi, 49
18. Roman Holý, Ondřej Brousek, 39
19. George Benson, 25
20. Illustratosphere, 24
21. Boris Urbánek a TUTU, 23
21. Akon/Michael Jackson, 23
23. Tony Toni Toné, 22
23. Maynard Fergusson & Big Bop Nouveau, 22
24. Brad Mehldau, 16

Nejhranější tracky dle statistik na Last.fm:

1. Amy Winehouse – October Song, 37
2. Amy Winehouse – You Sent Me Flying, 34
2. Jamiroquai – Seven Days in Sunny June, 34
4. Robert Balzar Trio & John Abercrombie – 22 Years Ago, 29
5. Amy Winehouse – In My Bed, 29
6. Tereza Černochová – Always In My Dream, 28
7. Tereza Černochová – Vhodný/á (feat. Dan Bárta), 27
8. Roman Holý, Ondřej Brousek – Crushing Bliss, 26
9. Akon/Michael Jackson – Wanna Be Startin' Somethin' 2008, 23
10. Amy Winehouse – Take the Box, 22
10. Maynard Fergusson & Big Bop Nouveau – Birdland, 22
12. Tower of Power – You, 21
13. Robbie Williams – Let Me Entertain You, 20
13. Sexy Dancers – Some people, 20
15. Robert Balzar Trio & John Abercrombie – Portissimo, 18
16. Lenny Kravitz – I'll Be Waiting ,17
17. Freakpower – One Nation One Ride, 15
17. Robert Balzar Trio & John Abercrombie – Just In Tune, 15
19. Amy Winehouse – What Is It About Men, 14
20. Laco Deczi & Celula NY – Got Cake, 13

relevantní odkazy:

Michal na Last.fm
| Tales |

0 Vašich komentářů:

Okomentovat