neděle 21. prosince 2008

Hudební radosti posledních dní

Měl jsem teď drastickou hudební abstinenci. Do školy bez soňáka, doma jen zcela vyjímečně jeden dva songy denně, abych mohl studovat... Přesto jsem zažil několik hudebních radostí

Víceméně na 99 procent jsem minulé úterý ukončil hudební koncertní sezónu s libereckým ZUŠ Big Bandem, na který jsme se vypravil. Takový instrumentální funkový/jazzový zážitek si tradičně nemohu nechat ujít.

Big Band opět nadchnul. Moje milované žestě. Před hlavními headlinery vystoupila ještě jazzová přípravka, ze které se rekrutují nadějní instrumentalisté do big bandu. A i jim to krásně hrálo. Kapelník Ruda Mihulka je prostě mistr svého oboru, dokáže hráče nadchnout, naučit je zaměřit se na výbornou muziku. Vychovává skutečné hudební osobnosti. Koneckonců z liberecké zušky pochází mimo jiné baskytarista Martin Lehký z František Kop Quarteta. Užívali jsme si prostě s Petrem a Nikolou z internetové rakety jazzové skvosty, pili jsme tradiční český ležák a bylo to krásné. Nic moc fotky z mobilu here.

V letošním výhledu jsem měl zakrouškovaný koncert Navigators 16. v Lucerna Music Baru, ale nakonec jsem na něj nemohl vzhledem ke studiu. Těšil jsem se, že se možná povede uslyšet Navigators v jejich "domovském" prostředí. Bohužel. Musel jsem také odmítnout vánoční koncert Monkey Business, který byl letos o to lákavější, že na mu předcházelo natáčení klipu v Lucerně k nové skladbě z připravovaného alba Twilight Of Jesters (které výjde v půlce února 2009) pro nejvěrnější fandy, host Glenn Hughes a předkapela Snowstation s Terezou Černochovou. To jsou prostě nevýhody toho, že studuju v Liberci a dopravovat se do Prahy moc často nelze. Navíc ve vrcholícím zápočtovém týdnu. Nicméně se zúčastnila Soňa s Tomášem, Viktor, Radka a další spolufunkeři - mrkněte na fotografie Radky.

Co poslouchám? Díky Danovi Maršalíkovi jsem si zavzpomínal na přelom časů základoškolských a středoškolských s hity od Simply Red (Say You Love Me, Fake, Fairground, Stars), které jsem si v té době nahrával z rádia Černá hora na legendární MC kazety :-), které se věčně namotávaly, lepil jsem je porůznu... :-))). Sladké časy.

Loni jsem začal soustředit na George Bensona a pokračuju v tom. Momentálně se nechávám rozmazlovat jeho albem Collection, In Flight 76, That's Right a dalšími. A není to jen jazz, občas to hezky tiká ;-). Například Give Me The Night, Never Give Up On A Good Night, Turn Your Love Around a další. Nádherné desky, nádherné kousky. George Benson je nejen skvělý kytarista, ale i zpěvák. Posuďte sami na dvou ukázkách.





relevantní odkazy:

Fotky z natáčení klipu Radky Černé | Big Band | Fotky Big Bandu (z mobilu) | Navigators | Tereza Černochová | Monkey Business | George Benson

1 komentář:

  1. Súhlas,co předvádí BB zušky je nádherná až jinde neslýchana vec.

    OdpovědětVymazat