úterý 2. prosince 2008

Spam na Facebooku

V posledních dvou týdnech cca se mi ve vnitřní poště sociální komunitní sítě Facebook objevují zprávy silně připomínající spam, nebo vlastně zprávy, které jsou spamem samotným.

Funguje to tak, že vám příjde zpráva (která se standardně notifikuje v záložce zprávy) na Facebooku od někoho, koho máte mezi přáteli. Chová se tak, že odesílatel odeslal zprávu více lidem ze svých přátel, ale ne zcela všem z kontaktů. Odesílatel ale skutečným autorem evidentně není. V předmětu je mnohdy nějaká typická větička, jako například: "Millions of people will see your dumb ass." :-), v těle zprávy pak například "W O W" a hlavně url odkaz na podivnou stránku.

Kliknu jsem, abych to třeba prokouknul. Zobrazila se stránka připomínající RSS čtečku prohlížeče s jakoby embedovaným videem z YouTube.com. Ovšem není to žádný iframe embedovaného videa, ale animovaný gif, kde bliká červeně play tlačítko uprostřed, což přemýšlivější uživatele hned trkne, protože toto přehrávače YouTube.com nedělají.

Zvědavost mi nedala a kliknul jsem dál :-). Překvapivě se načetla standardní stránka YouTube.com s upozorněním na nevhodný obsah, no a po potvrzení už na mě vykouklo lehce erotické video s kroutícími se zadky :-). Někdo tvrdí, že otevřením takové zprávy se automaticky přepošle na přátelé, které má příjemce zprávy. Ovšem pokud to tak funguje, tak opět ne na všechny.

Každopádně po určitém čase zpráva z doručených zpráv na Facebooku "sama" zmizí. (Že by je promazával někdo z Facebooku?)

0 Vašich komentářů:

Okomentovat