pondělí 11. ledna 2010

Jak vyprodat koncert přes Facebook

Druhý vánoční koncert Dana Bárty a Illustratosphere byl přidán také kvůli rychle vyprodanému prvnímu v Divadle Bez Zábradlí. Management skupiny se rozhodl přidat další a zkusit propagaci udělat jinak.

Druhý koncert byl naplánován na druhý den po prvním do klubu La Fabrika. Bylo rozhodnuto, že propagace koncertu bude vedena skoro výhradně pomocí internetu s hlavním důrazem na Facebook. Tedy: žádné plakáty. S Viktorem Mašátem jsme dostali za úkol koncert propagovat všemi neplacenými kanály, které internet - potažmo Facebook - nabízí. Využili jsme je všechny.

Illustratosphere je kapela, která má rozdílnou cílovou skupinu posluchačů než například Monkey Business či J.A.R. Odpovídá tomu i demografické složení fanoušků: 40 % z nich jsou muži, 60 % ženy. Nejpočetnější věková skupina je ve věku 25-34 let (45 % všech fanoušků); ženy jsou v tomto rozmezí zastoupeny 27 % a muži 18 %.

I přes to (nebo právě proto), že hlavní věková skupina Illustratosphere je (dle Facebooku) mezi 25-34 lety, byly vydány managementem i tiskové zprávy o přidaném koncertu do několika internetových médiích, jelikož nejpočetnější cílová skupina všech českých uživatelů Facebooku je ve věku 18-24 let (přes 680 tisíc uživatelů; skupina mezi 25-34 lety má přes 515 tisíc uživatelů).

Pro druhý vánoční koncert, konající se navíc hned druhý den, bylo třeba mít v rukávu nějakou tu vábničku - něco navíc pro ty, kteří příjdou. Překvapením byla stanovena exkluzivní premiéra nového klipu k písni Nejen Ian (z Animage) s Janem Budařem v hlavní roli. Na tento fakt jsme mohli navázat dalšími obsahem, který se fanouškům postupně představoval (v poslaných aktualizacích o koncertu jsme přidávali making of fotografie klipu apod.).

Po takřka zcela vyprodaném prvním vánočním koncertu jsme oznámili 19. listopadu termín přidaného koncertu (v tu dobu měla fanstránka 820 fanoušků). Fanoušci reagovali pozitivně: nejen ti, kteří si nestihli koupit lístky na první vánoční koncert.

Co všechno jsme použili:
  • Event/Událost (standardní nástroj pro vytváření akcí)
  • Aktualizace - poslali jsme během propagace koncertu 3 aktualizace fanouškům
  • Přes doprovodnou fan Skupinu jsme poslali osobní zprávu (oslovila v inboxu 582 fanoušků)
  • Odkazování na Event/Událost
  • Zalinkování eventu do bookmarkovacích služeb (Linkuj.cz, Jagg.cz...)
  • Odkazování na koncert do neoficiálních FB profilů (Dan Bárta apod.)
  • Přidávali jsme odkazy na on-line tiskové zprávy, které vycházely v mediích (chat s Danem Bártou na Tyden.cz, Novinky.cz...) či na soutěž na Instinkt.cz o volné vstupenky
V rámci minimalizace nákladů na přípravu koncertu se vstupenky prodávaly mimo běžné distribuční kanály. Byly k sehnání na dvou atypických místech - v restauraci a v hudebním klubu v Praze. I to byla jedna z informací, která se musela fanouškům servírovat a připomínat. V průběhu propagace koncertu vzrostl počet fanoušků z 820 na 973 za necelý měsíc; ovšem přirozenou cestou. V den konání koncertu zbylo už jen několik kusů lístků přímo na místě. Mise splněna.

Pár rad závěrem:
  1. Intenzivně komunikovat s fanoušky
  2. Využít všechny prostředky, které Facebook nabízí
  3. Nespolehnout se jen na prosté vytvoření Eventu/Události
  4. Připravit pro koncert něco extra, něco navíc
  5. Využít sílu internetu i mimo Facebook
  6. Informovat o všem, co s koncertem souvisí i třeba zdánlivě
relevantní odkazy:

Illustratosphere Facebook | Dan Bárta | Reportáž na Stream.cz | Tento článek na AdMarket.cz

4 komentáře:

  1. Slušnej výkon, já tam byla, bylo narrrrrrváno :)

    OdpovědětVymazat
  2. nechci bejt hnidopich, ale kolik to bylo lupenů? pro úplnost;)

    OdpovědětVymazat
  3. zajímavej experiment. předpokládám, že to ale bylo v programu la fabriky nebo nějakých kulturních přehledech a tak? mimochodem, jak jste zjistili ty statistický údaje o fanoušcích Ilustratosphere?

    OdpovědětVymazat
  4. 4 zoe: :-).

    4 rantl: Přesný počet neznám, ale odpovídalo to standardnímu počtu lístků Illusratosphere jako na jakémkoliv jiném koncertě.

    4 nioblad: Ano, předpokládám, že to bylo i v těchto mediích. Přesné statistické údaje o fanoušcích jsou k dispozci adminům fanstránek. Lezou z toho moc hezká čísla ;-)

    OdpovědětVymazat