středa 10. října 2012

Hudební podzim v plném proudu

Co poslouchám? Co jsem si koupil? Kam se chystám za muzikou?

Tak jednak jsem si koupil poslední desku Scofielda. Můj obdiv a láska k jeho muzice roste exponenciálně. Desku, kterou nyní poslouchám, je aktuální řadová bluesově-gospelová deska Piety Street.

Pořídil jsem ji v nádherném obchůdku Disc Classic s muzikou v Českém Krumlově. (Určitě doporučuji navštívit.) Piety Street je vlastně Scofieldovo oslavné album, kterým se klaní zásadním bluesovým a gospelovým opusům a jejich autorům. Album, které tak nutně vzniklo a bylo nahráno v hlavním městě blues - v New Orleans.

Proč poslouchat další nahrávku známých kompozicí? Protože Scofield je polobůh a skvělý aranžér. Nejvíce to uslyšíte například v tradicionálu Motherless Child, nebo v naprosto dokonalé závěrečné I'll Fly Away z pera Alberta E Brumley staršího, která vás odzbrojí klidem a jednoduchou krásou.


Koneckonců John Scofield vystoupí 14. listopadu v Jazz Docku, kam se s největší pravděpodobností vypravím. Mimochodem ten týden bude vypadat asi nějak takto: pondělí 12. 11. Maceo Parker, úterý Parov Stelar Band, středa John Scofiled, čtvrtek Erika Fečová, pátek (zatím nic) a sobota J.A.R. ve velké Lucerně. Uff :-).

Hodně mě baví první singl Candy z nové desky Robbieho Williamse. Nikdy jsem se tomuhle super popu nebránil, nebudu to dělat ani tentokrát. Candy je jednoduchý, chytlavý jasný hit s časáží 3:19 (aneb komerční rádiová dramaturgie tleská ve stoje).


Zabodoval jsem taky po kratší přestávce na eBay, kde jsem sehnal konečně za slušné ceny další desky a singly Jamiroquai do sbírky. Konkrétně A Funk Odyssey - 6 track album promo sampler (!!!), dále asijskou a australskou verzi A Funk Odyssey. Dále pak promo sampler singl Black Capricorn Day a konečně i americkou verzi singlu. Light Years. Škoda, že na takovou sbírku se nikdy holky nedaly balit a nedaj ani teď.

Pokud nejste Viktor Mašát: mimochodem tuhle raritní skladbu Snooze You Lose od Jamiroquai znáte? Hezky to šlape!



Na který koncertech se možná uvidíme:

11. 10. - Monkey Business a Kraak & Smaak, SaSaZu
19. 10. - Illustratosphere s Epoque Quartet, Divadlo bez Zábradlí
24. 10. - Slávek Janda, Hard Rock Café
29. 10. - Oto Klempíř a Oskar Rózsa, Lucerna Music Bar
05. 11. - Incognito, Lucerna Music Bar
12. 11. - Maceo Parker, Lucerna Music Bar
13. 11. - Parov Stelar Band, Lucerna
14. 11. - John Scofield, Jazz Dock
15. 11. - Erika Fečová, Retro Music Hall
17. 11. - J.A.R., Lucerna

0 Vašich komentářů:

Okomentovat