neděle 8. prosince 2013

Sponzoři pořadu

Česká televize už před dávnem zrušila reklamy. Tehdy to tuším bylo proto, že je to medium veřejné služby, placené primárně z koncesionářských poplatků

Ok. Tehdy mi to přišlo jako úlet ve smyslu toho, že "reklamní trh" bude "nevyvážen" proto, že reklamní bloky budou jen na komerčních stanicích a tedy tam, kde je jiná cílová slupina.

A teď, když zavítám k rodičům na víkend, se občas dívám na televizi, protože v Praze žádnou (z principu) nemám. Z 99 % se dívam na kanály České televize, protože ty komerční prostě nenabízejí obsah pro mě.

A teď ta podstata. Možná jste si toho vy všimli, ale já až v poslední době. Na jedničce místo reklam jsou sponzoři pořadů. Takže před určitým pořadem je skoro vždy nějaký sponzor. Občas klidně dva až tři. To je prostě ale normální reklama. Což o to, to tu bylo vždy.

Ale!

Pak tu vznikají krátké několika minutové minipořady, obvykle se vejdou časáží bohatě do pěti minut. A před každým tímto pořadem a i po něm je opět sponzor daného mikropořadu.

A o čem ty minipořady například jsou? Tak namátkou:

1) Pořad o tom, jak stundenti mohou ve škole na tabletu používat software, který jim umožňuje spolupracovat na školních projektech, synchronizovat se se spolužáky přes online kalendáře. Voilà. Před a po pořadu, kde vystupuje inteligentní teenager s tabletem v ruce, je reklama na OS Windows 8.

2) Dále. Edukativní pořad o tom, že splátky ze spotřebních úvěrů lze konsolidovat, jakože více různých splátek sjednotit do jedné. Voilà. Před a po koncem pořadu je sponzor pořadu, v tomto případě UniCreditBank.

3) A jedeme dál. Edukativní pořad se starým známým Rosákem o tom, že nakupovat na Vánoce je super přes elektronické obchody. (Nekecej...) Že tam lze zboží vybrat, porovnat cenu a nechat si ho poslat až domů (Nela by mohla vyprávět). Voilà. Před a po pořadu je reklama na obchod Alza.cz

4) Pokračujeme s energiemi. Pořad Kdo ví, ušetří - o fixaci ceny elektřiny, kde se radí dva pánove o energiích, garancích cen apod. Voilà. Sponzor pořadu Centropol.

A takhle lze pokračovat dál. Teď zásadní otázka. Jsou tyto pořady, pokud jsou to skutečně pořady za účelem edukace koncesionáře, v televizním programu. Ano, nejsou, přátelé.

Takže mě z toho plyne jedno. Česká televize zrušila reklamy. Sponzorství pořadů jí zakázáno nebylo, tak začla produkovat (nebo si nechala produkovat na klíč) pořady, před které naseká sponzory pořadu. Vlk se nažral a koza zůstala celá. Aneb: i na ČT dál existují reklamy, jen se to po klasicky vyčuraném českém způsobu teď jmenuje jinak. Sponzoři pořadu. Ach jo.

Kdo tomu rozumí, ať mi to vysvětlí do komentářů. Dík a čau.

0 Vašich komentářů:

Okomentovat