středa 12. prosince 2007

Včerejší žesťové orgie

Včera jsem se zúčastnil akce Jazzové Vánoce, které probíhaly v ZUŠ Liberec. Tím pádem jsem se zase po delší době zúčastnil nějaké takové zuškoidní akce. Když jsem na základce hrával na piano, mívali jsme přehrávky. To jsem na zuškoidních přehrávkách aktivně účinkoval. Pak jsem s tím skončil, ale sestra hrála dál na piáno dál, takže jsem se chodil dívat tentokrát jako divák na zuškoidní akce do Jablonce na její přehrávky a koncerty. No a včera jsem se do zuškoidního prostředí po letech vrátil opět jako divák :-).

Hlavním magnetem pro mě byl samozřejmě František Kop Quartet, který měl být "headlinerem". Kvůli nim jsem tam šel především. Ale, přiznám se, netušil jsem, že se mi bude celý večer skutečně tak moc líbit.

Nejprve začal pěvecký sbor Akcent se sbormistryní Helenou Krasnickou, který měl na repertoiru především populárnější skladby. Sborům moc nerozumím, vlastně vůbec, ale zpívalo jim to moc pěkně.

Pak nastoupilo jazzové trio (baskytara, bicí a piáno) PAP – Piala, Aleš, Plášil. Mladí jazzmani (absolventi ZUŠ LBC) hráli skladby Milese Davise a jednu od Chicka Coreai (netuším, zda-li jsem to sklonil dobře). Byla to příjemná instrumentální předpříprava před jedním z hlavních bodů večera.

Nástoupil Žákovský Big Band ZUŠ Liberec vedený Rudolfem Mihulkou – skoro samé žestě :-)! Krása: ten třpyt trubek, pozounů, saxofonů, fléten. Pár big bandů jsem již slyšel, ale tohle bylo to nejlepší, co se do mých uší doposud vneslo. Hráli úúúúžasně a to dámy a pánové skutečně nepřeháním. Navíc si to všichni na podiu evidentně neuvěřitelně užívali – ladné vlnění boků pozounistek či "taneční choreografie" přímo s pozouny (známe ze Splash Hornz). Výborná saxofonová a pozounová staccata (jako třeba na Armádě špásu)! Jedno jméno za všechny ostatní – na trubku hrál také Karel Feltl, se kterým jsem chodil na mechatroniku, než jsem byl odejit :-). A pak ty krásné saxofonistky a pozounistky (o zpěvačce nemluvě)! Radost pohledět, radost poslouchat. Dvojnásobná radost.

Po krátké přestávce přišel Franta Kop se svým kvartetem – Petr Malásek (piano), Martin Lehký (basskytara), Pavel Bady Zbořil (bicí nástroje) a František Kop – sax. Sled písní byl víceméně tradiční – vycházel především z alba Twinkle. Ale i přesto to nebylo samozřejmě stejné jako na minulém koncertu, kde jsem FKQ viděl naposledy (v JBC v divadle to bylo tuším naposledy). Dokonalá hudební synchronizace, dlouhá perfektní sóla všech aktérů... No, co vám budu vykládat! FKQ byla prostě krásně červená sladká třešíňka na výborném dortu. Zlatý (ne, diamantový) hřeb krásného večera. Dobře, že jsi šel, Michale. Dobře.

Včerejší Jazzové Vánoce v ZUŠ Liberci byly nádhernou tečkou za mojí letošní "koncertní sezónou", tedy za letošními koncerty, které jsem navštívil. Sice se možná ještě něčeho zúčastním, ale jisté je, že včerejšek byla nádherná jazzová tečka na koncerty velmi bohatého roku 2007.

relevantní odkazy:

František Kop Quartet
| Žákovský Big Band ZUŠ Liberec

0 Vašich komentářů:

Okomentovat