Přední funková kapela Monkey Business na sebe úspěšně upozorňuje PPC kampaní na Facebooku, díky níž se jí do této chvíle podařilo ztrojnásobit počet fanoušků během necelých 3 měsíců, kterým nyní může servírovat nejčerstvější informace a unikátní obsah
Po založení fanstránky Monkey Business bylo potřeba uživatele Facebooku na fanstránku upozornit. Již totiž existovala jiná fanstránka, která však žádné aktuální informace nenabízela (a nenabízí), ale má 3072 fanoušků. Věřili jsme, že je v našich silách, aby námi nově založená fanstránka žila, a aby fandové skupiny dostávali kontinuální příjem nejčerstvějších novinek.
Podařilo se. Kapela námi nově založenou fanstránku posléze autorizovala jako svou oficiální prezentaci. Bylo třeba však upozornit fandy z neoficiální fanstránky. Částečně se dařilo fanoušky získávat metodami sdílení obsahu, navržení stránky přátelům apod.
Management skupiny se rozhodl pro moderní a účinnou PPC kampaň pro upozornění potencionálních fandů na aktivity Monkey Business na Facebooku. Nelze tomu pejorativně říkat nákup fanoušků, jelikož se uživatel nestává automaticky fanouškem po kliknutí na zobrazenou reklamu. Reklamní sdělení ho pouze upozorní na existenci fanstránky. V tomto případě má reklama čistě informační a upozorňovací roli. Pokud na ní uživatel klikne a dostane se na fanstránku Monkey Business, je již čistě na něm, zda-li se stane fanouškem klikem na tlačítko, které v těchto dnech Facebook změnil ze "Stát se fanouškem" na "To se mi líbí".
Na mně s Viktorem Mašátem bylo a je plnit fanstránku veškerým obsahem. Tedy aby fanoušek po kliknutí na reklamu viděl čerstvý obsah, který by ho přesvědčil, že se pouze zde dozví nejčerstvější dění o kapele. A to nejen běžnými nástroji, ale i speciálními záložkami a boxy s multimediálním obsahem vytvořenými na míru na základě FBML aplikací.
Kampaň technicky provádí a má na starost Mediální Agentura Petra Valáška. Vhodným nastavení CPC a volbou zobrazovaného sdělení došlo od ledna 2010 k prudkému nárůstu fanoušku Monkey Business, jak je vidět z následujícího grafu. Jen za první měsíc stoupl počet fanoušků o 1000. Celkově z lednových 929 na dnešních 3416.
Kampaň odstartovala 12. ledna letošního roku a stále pokračuje. Pojďme se podívat na detailní výsledky aktuální k 11. dubnu. V průběhu této doby Mediální Agentura vyzkoušela 3 různé kreativity. Kreativita zobrazená na screenshotu na prvním místě byla aktivní 75 dní, na druhém místě 15 dní a na třetím 4 dny.
Z reklam jasně vyplývá, že nejúspěšnější kreativita (z pohledu CTR) je s obličeji hlavních protagonistů kapely, proto se v současnosti používá opět tato forma. Z tohoto pohledu hodnotí Petr Valášek reklamu spíše průměrně, protože u úspěšnějších reklam dosahuje CTR nad 0,1, čehož chce dosáhnout i u Monkey Business.
Zacílení bylo a je použito pouze oblastně a pouze na uživatele, kteří ještě nejsou fans Monkey Business. Ze statistik vyplývá, že se po prokliknutí na reklamu fanouškem stane většina uživatelů, kteří pak i tuto stránku doporučují dále svým přátelům (lavinový efekt) - z tohoto pohledu tedy reklamu hodnotíme velmi úspěšně, protože plní svůj hlavní účel = zvýšení počtu fanoušků. PPC na Facebooku jako nástroj pro získání fanoušků evidentně funguje.
relevantní odkazy:
Monkey Business Facebook | Monkey Business | Mediální Agentura |
pondělí 19. dubna 2010
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
0 Vašich komentářů:
Okomentovat