středa 28. března 2012

Balada - další jablonecká hospoda, kam už nebudu chodit

Seriózně: s jabloneckými hospodami to jde z kopce. Prudce kopcem. Nedávná návštěva hospody Balada mě donutila k tomu, abych systematicky upozorňoval na hospody/restaurace s nekvalitní neochotnou obsluhou. Protože dokud na ně upozorňovat nebudeme a dokud do nich nepřestaneme chodit, kvalita se nikdy nezmění

Hospodu Balada jsme s přáteli navštívili minulý pátek. Balada má exkluzivní lokaci, lepší snad ani nemůže mít; v samém jádru města skoro přímo na náměstí před radnicí. Zároveň má krásné sklepní prostory. Bohužel, dobrou hospodu/restauraci nedělá ani tak její vzhled, jako spíš servis.

Co bylo špatně:
  1. Objednávali jsme si 6 hamburgerů. Až po půl hodině od objednávky nám bylo řečeno, že má poslední dva kusy. I kdyby to už nevěděl hned, když jsme si objednávali (což by měl), nesmí trvat tak dlouho, aby nám přišel sdělit, že už něco nemá.
  2. Objednali jsme si místo toho tataráka. Ten byl již smíchán, ale nedostali jsme na stůl žádné dochucovací prostředky. Ochucen byl tragicky! Kolem něho dva měsíčky unaveného rajčete a nakrájený hlávkový salát. Proč?
  3. Jakmile přinesl talíře s tatarákem, slíbil, že hned donese ještě další topinky. Nedonesl. Museli jsme se znova připomenout.
  4. Neměli Jägermeister. Nedokážu pochopit, jak se může stát, že když se zjistí, že chybí určitý druh naprosto běžného (!) alkoholu, že se nedoplní zásoby.
  5. Servírka na otázku, jak se má odpověděla: "že se má špatně, protože tu musí být a sere jí to tu". Obsluha nikdy nesmí říct něco takového směrem k hostům! Může si to myslet, nikdy tohle ale nesmí říct. Hosty tohle naprosto nezajímá.

Tohle skutečně není chování obsluhy v 21. století. To je návrat do komunismu. Byl jsem tam naposled. Tedy další škrtnutý podnik v Jablonci. Když jsem tak nad tím přemýšlel, uvědomil jsem si, že poslední hospoda/restaurace, která jediná má v centru Jablonce smysl je stále osvědčený Půlměsíc se výbornou obsluhou, dobrou kuchyní a prostředím.

Dalším šokem bylo pro mě zjištění, že v Baru Ponorka (ex Kamenný Bar) už se netočí Pilsner Urquell a Kozel, ale Staropramen. Proč? Proč??? Proč se nechávají majitelé hospod naprosto prokazatelně uplácet Staropramenem, aby točili jeho tragické pivo? Proč se to stalo tam, kam jsme všichni chodili právě na výbornou plzeň?

Pojďme to společně změnit! Pišme o tom a mluvme! A nechoďme tam, kde to stojí za hovno!

8 komentářů:

  1. s půlměícem souhlasím...až na fakt, že za vodu z kohoutku chtějí 23káčé :D
    pafi

    OdpovědětVymazat
  2. "Hosty tohle naprosto nezajímá." - ale zajímá, když jsi se zeptal přeci:) TT

    OdpovědětVymazat
  3. Ano, účtovaná voda z kohoutku je blbost. Je to snaha vidělat na trendovosti vody z kohoutku. Není proto žádné opodstatnění. Navíc litr vody stojí 8 haléřů. Dokážu si teoreticky představit symbolickou cenu pokrývající náklad v podobě: "vytočení vody do sklenice, donesení na stůl, odnesení sklenice, umytí sklenice". Nikdy to ale nemůže bejt za třetinku vody 23 CZK. Pokud tím Půlměsíc substituuje únik příjmů za objednávku Mattonky apod, tak to je podle mě kravina. Voda z kohoutku nikde psaná není, vsadím se, že ji stále objednává jen zlomek procenta lidí. Voda z kohoutku by měla být zdarma.

    Hosty nezajímá to, že se má špatně, a že jí to v práci sere, kam oni přišli na jídlo. Nevidíš v tom tu podstatu ;-)?

    OdpovědětVymazat
  4. Koukám že jsi fakt BURAN. Taktéž jsme byli v pátek v Baladě a pokud jsme viděli že je plno což bylo věděli jsme že budeme asi čekat a nevadilo nám to jelikož jídlo bylo super. Asi jsi měl holt smůlu nebo špatnou volbu. Ale Balada jako restaurace je na Jablonec jedna z nejlepších

    OdpovědětVymazat
  5. Tak jednak se nebudeme urážet! Pokud je plno, tak klidně může obsluha říct "omlouváme se, možná to bude chviličku trvat déle". Všechno je to o komunikaci! A ta byla tragická. My jsme jídlo super neměli, klidně jste vy mohli mít, naprosto v pohodě. Jenže jídlo tam nebyl jediný problém... Drtivá většina problému, jak je zřejmé z článku, byla s obsluhou. Balada rozhodně není jedna z nejlepších hospod v Jablonci. Ale to je můj názor a nás ostatních, co jsme tam byli. Ty máš jiný názor. OK.

    OdpovědětVymazat
  6. Ano je to múj názor ale nas tam bylo taky dost a chodíme tam poměrně často. Je pravda že na víkend byl tento číšník poprvé jinak tam dělá co vím sám šéf a ten je naprosto v poho prostě profík. Možná né pojedné zkušenosti hned hospodu zavrhnout. My tento víkend jdeme znovu

    OdpovědětVymazat
  7. Kdyby šlo o drobnost/drobnosti, neřeknu ani slovo. Ale tady v našem případě bylo fakt všechno špatně. A nebylo to prvně. Drobnosti se dají prominout, tohle byly závažnosti.

    OdpovědětVymazat
  8. do Balady chodim docela casto . Kuchyn ktera neni uplne typicka me chutna a az na jeden pripad z cca 30ti navstev jsem byl spokojenej. Neco jineho je obsluha a ta je tragicka od sameho zacatku , nekolikrat jsem majitele na to upozornoval . Nejenze je hodne pomala , ale snad 1 ze tri pokusu donesou spatne jidlo . Zapomenou na polivku . A placeni ? to si musim po 20ti minutach dojit k baru a zaplatit ( chodim uz pravidelne ) . Je to velka skoda , protoze s jidlem jsem velmi spokojenej . A chodit tam budu dal .

    OdpovědětVymazat