pondělí 1. října 2007

Jaké pak jsou vlastně české dívky?

Spíš lehce povrchová než hloubková studie do chování českých dívek

K narozeninám jsem mimo jiné dostal takovou knížku. No knížku, spíš je to taková publikace. Když jsem ji rozbalil a viděl její název (Jak ulovit ženu), trošku jsem se, přiznávám, zděsil. První, co mě napadlo, byl fakt, že se rodina strachuje o můj dosavadní stav, resp. že mi chce snad poradit s výběrem eventuální budoucí přítelkyně. Naštěstí mě hned uklidnili tím, že se jedná spíš o takovou srandaknížku, tedy srandapublikaci. Vtipné je, že obal té knihy opravdu spíš na člověka zapůsobí seriózním dojmem "kuchařky pro navázání vztahu".

Napsal ji Stewart Ferris a z britského originálu How To Chat – Up Women ji – k mému pozdějšímu velkému překvapení – přeložila žena (Jitka Mašková). Pustil jsem se do čtení a musím se přiznat, že jsem se styděl si ji číst v zaplněnějším dopravním prostředku :-). Právě proto, jak vypadá její obal. Je to primárně především velká sranda, druhak se nedá brát prakticky vůbec vážně (vážně se dá brát tak 15% jejího obsahu), takže pokud by si ji někdo chtěl koupit s tím, že ho nalákal obal (pánové) a řekl si, že by se konečně mohlo zvrátit období neúspěchů v období úspěchů a odhánění velkého zájmu žen plácačkou na mouchy, tak ať si ji nekupujou a aspoň ušetří. Knížka prostě neporadí, ale pobaví. To ano.

Stewart Ferris je asi pěknej floutek, klasickej chlap s klasickým myšlením chlapa, pokud to tedy nebyla jen stylizace pro potřeby sepsání této publikace. Ostatně na to i docela vypadá...

O té knize jsem až tak psát ale nechtěl, protože – až na několik skutečně vydařených výbuchů smíchu – jsem si z ní neodnesl žádnou (!) radu :-))). Snad jen to, že člověk má stejně zůstat sám sebou a v tom případě ženu nikdy nezíská, nebo sám sebou nezůstat a nezíská ji rovněž.

Dospěl jsem třeba k názoru (a ani ne tak z vlastní zkušenosti), že sblížení s dívkou mladší je v podstatě sebevražda nebo minimálně riziko cholerických stavů, několika probdělých nocí a hlavně ztráta času (a peněz). Žádná za to nestojí. Na mladších dívkách je exkluzivní často jen jejich vzhled, krásná pevná a hebká broskvoidní pleť. Tím to ale skutečně končí.

S mladší dívkou se nelze na něčem pevně domluvit; mladší dívká nemá absolutně pojem o čase a časový údaj 15:30 znamená veškerý možný časový údaj jen ne půl čtvrté. Mladší dívka to nemá v hlavě srovnané. Mladší dívka si potřebuje ve velké většině případů dokazovat svojí rádoby dospělost kouřením cigaret. Mladší dívka je skoro vždy členkou určité skupiny / partičky kamarádů, jejichž setkáním a aktivitám nemůže normální člověk nikdy porozumět a pochopit jejich smysl. Mladší dívce dá eventuelní vztah se starším klukem jen možnost nahlédnout do světa, ve kterém by se ocitla sama až za "pár let", je to tedy pro ní hlavně způsob určité exkluzivity vůči svým ošklivějším (či méně pohledným) kamarádkám a vrstevníkům obecně. Mladší dívka má starostlivou mámu, která si myslí, že starší chlapec je čtyřikrát větší kriminálník a zločinec než deset vrstevníků její dcerky, kteří nevyšli základní popřípadě střední školu a na vysvědčení mají z chování známku dvě a horší. Mladší dívka věčně nemá kredit a není tak schopná komunikace. (Pokud ho má, nepropíše ho s eventuelním starším přítelem, ale spíše s největším dealerem trávy v prvním ročníku.) Mladší dívky neposlouchají jazz. Mladší dívky neposlouchají funk. Mladší dívky nejezdí vlakem. Mladší dívky nejezdí autobusem. Už vůbec nechodí pěšky, nechodí na výlety, nemají rádi přírodu. Mladší dívky jezdí zásadně pouze značně vytuněnými stodvacítkami sotva osmnáctiletých kamarádů v podnapilém stavu na a z diskotéky. Mladší dívce sousloví "posekaná tráva" bude spíše iniciovat v hlavě fakt, že "tráva je již sklizena a připravena pro zabalení do jointu" než to, že prostě někdo posekal zahradu sekačkou. Mladší dívka neuzná svojí chybu. Mladší dívku nelze přimět k přemýšlení nad svým prazvláštním chováním. Mladší dívka je v drtivé většině případů v pubertě, což hovoří za vše.

Co z toho pro nás plyne? Ani si to netroufám představovat. Mladší dívky prostě nejsou nic pro nás. Pokud jsem se já teď těžce zmýlil a existují nějaké, které nesplňují alespoň 70% výše uvedených vlastností, očekávám jejich reakci na moji e-mailové adrese (michal_hanisch at yahoo.co.uk). Jen doufám, že klukům v Yahoo nespadnou mailové servery zahlcením...

relevantní odkazy:

Stewart Ferris | Knížu kupujte zde (pokud tedy chcete)

0 Vašich komentářů:

Okomentovat