středa 29. října 2008

Monkey Business bořili Eurocentrum

Vůbec poprvé přijeli zahrát do Jablonce Monkey Business. Ano, sem na Sever, kde prakticky neexistuje funková základna (nebo jen velmi úzká) a kam na funk a jazz chodí jen hrstky lidí. Nejprve jsem se toho obával, ale s blížícím se koncertem, když jsem se dovídal, kdo všechno se z mých známých na koncert chystá, jsem se uklidňoval. Jablonečáci se ukázali, že když se snažej, tak to prostě jde :-).

Tak tak. Nezažil jsem ještě nikdy tak velkou účast známých a kamarádů. Mitoňáci z internetové rakety, balvaňáci s exbalvaňákama a v neposlední řadě i tvrdé severočeské funkové jádro (Radka Černejch, Soňa Hanischů, Tomáš Vacků, Honza Pelců, Petr Krebsů a další).

Byl jsem zvědav, jak se bude koncert lišit od provedení pro ajťáky v rámci Rock For IT, který jsem si střihnul necelý týden před Jabloncem. Zvědav jsem byl opět i na Terezu Černochovou, která zaskakovala na podzimních koncetech za Tonyu Graves, která čekala (teď již odrodila) chlapce. Měl jsem srovnání a potěšilo mě, že na Rock for IT, v podstatě soukromé akci, odehráli Monkey Business plnohodnotný koncert, který nebyl nikterak odlišný od standardních koncertů. Asi proto, že přece jen mezi početnou základnou ajťáků bylo několik desítek funkerů a nebyla to tudíž klasická komerční akce pro čtyřicet kravaťáků, kteří si zrovna cpali krky jídlem v sedě u stolů.

Oproti Praze a koncertu v Danube House byl ten v Jablonci lépe ozvučen. V Praze bylo moc ohulená Terka Černochová, že až nepříjemně křičela. V Eurocentru to bylo o mnohem lepší, navíc doplněno o perkuse Imrana. Setlist byl víceméně podobný tomnu, co se hrálo v první půlce roku na koncertě s Freak Power. Song For All Nation, Allah Took My Tartar Souce, Kit Bike a Payback z nového alba, stejně jako Intercooler, Now I'm Here, Slim Jim (Sexy Dancers), Piece Of My Live a další, které si pochopitelně nepamatuju, protože na tohle mám holt blbou paměť :-).

Nicméně atmosféra byla úžasná a troufám si tvrdit, že nejlepší ze všech koncertů Monkey Business na Severu, a že už jsem jich pár slyšel... Sice bez sametového vokálu Tonyi, ale o to s větším nasazením řekl bych a s výbornou odezvou od publika. I kapela si koncert evidentně užívala, možná taky proto, že to byl poslední v rámci turné Již týden jsme jedna z 198 nejlepších kapel na světě tour 2008. Další plánovanované koncerty odehrají až v prosinci - tradiční vánoční v Lucerně 10. 12. a ještě jeden 18. v Brně, na kterých bude předskokana dělat Tereza Černochová s formací Snowstation.

photo by © Radka Černá, 2008


Aby jste se mohli vy, co se chystáte na vánoční koncert, kde jako host vystoupí s Monkey Business i Glenn Hughes, náležitě natěšit, mrkněte na video o tom, jak vznikal duet Matěje Rupperta právě s Glennem pro Silence z Kiss Me On My Ego.



relevantní odkazy:

Rock for IT | Monkey Business | Tereza Černochová

7 komentářů:

  1. Jako jó, koncert to nebyl vůbec špatnej...Nutno říct, že takovou atmosférku v Jablonci nepamatuju...jsem rád, že jsem nakonec šel (thanx goes to Soňa a jejímu několikadenímu přemlouvání okořeněnému takřka vydíráním). Nechtěl jsem jít proto, že mě několik posledních koncertů ne přímo nudilo, ale nebavilo tak, jak bych si představoval. Prostě jsem MBs už viděl tolikrát, že se mi ohrály. Holt ani Holý nemění aranže písniček tak často. Světlou vyjímkou byl koncert v Lucerně s Freak Power, jako to byl i od mankáčů výkon hodný přední české zábavové kapely!:)
    Jinak v Jablonci jsem byl zvědav na Černochovou... a teda mě mile překvapila! Tonya je černá perla, o tom není pochyb, ale Černochová jí celkem zdárně nahradila.
    Copak asi Majkl napíše o famózním představení Candy Dulfer? A co Jan Tleskač???

    OdpovědětVymazat
  2. Mě Černochová taky velice překvapila, do té doby jsem ji prakticky neznal... V Now I'm Here byla doslova výborná a taky se mi na ní líbilo její, jak to říci, showmanství, takže pozornost na sebe nestrhával už jen Matthew Ruppert :-) Celkově moc dobrý koncert!

    OdpovědětVymazat
  3. V Brne rikas ze budou? Tak to si asi nenecham ujit, to eurocentrum bylo fakt super! A o navigators v Brne zpravy nemas?.o) Karca

    OdpovědětVymazat
  4. Ano, v Brně budou MBs toho 18. prosince. Navigators do konce roku hrajou už jen v Praze. Ale dá se předpokládat, že se budou plánovat nové termíny na příští rok 2009.

    OdpovědětVymazat
  5. Vidíš, ani jsem nevěděla, že tam bude Černochová...Docela by mě to zajímalo na vlastní uši, jak obstála :).
    Míšo, příště s sebou blok a tužku, jo? Když už máš tu sklerózu ;).

    OdpovědětVymazat
  6. No, říkal jsem si, že bych si to mohl příště psát, když pak o tom chci něco psát ;-). Je to takový lehce trapnější to pak nevědět, přiznávám :-)). Leč toto nejsou recenze, ale jen moje dojmy, takže tím se z toho trochu vylhávám ;-)

    OdpovědětVymazat
  7. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat