sobota 14. listopadu 2009

I Robbie Williams stárne

Reality Killed The Video Star - jak příznačné pro album Williamse. Po prvním poslechu alba jsem si napsal: "Docela bych rád věděl, co tím chtěl básník říct... Prakticky jeden cajdák (rozuměj oplodňovák) za druhým... Všem se nelíbil předchozí Rudebox, o kterým si doteď myslím, že to byl jeho meisterstück. Smiřme se, že nejsmysluplnější balady vždy dělal Prince. A ty ostatní béčkoidní a céčkoidní tady produkujou kupy jinejch interpretů. Tak proč RW... Čekal bych od něj ostrou kontroverzní tvrdší desku s velkým antré. Ne tohle. Škoda".

Trevor Horn je ostřílenej producent. Šedesátiletej bard, co pracoval před mnoha lety pro Oldfielda, později stvořil megasuperhit Video Killed The Radio Star (žádná ze skladeb na desce RW takový potenciál však nemá), produkoval i Pet Shop Boys. Odpovídá tomu i produkce nové Williamsovy desky. Vše jak má být. Proč se ale RW rozhodl tak zvolnit a uklidnit, mi jasné moc není. Deska špatná není, ale nějak mi to k němu prostě nesedí. Je tohle ještě produkce, kterou můžeme nadepsat Robbieho vlastními slovy "let me entertain you"? Každý stárne, ano, ale Robbie by mohl stárnout trošku pomaleji...

Po prvním poslechu mi zněl jen první singl Bodies. Dobrá práce. Nad zbytkem jsem kroutil hlavou a vzpomínal jsem na pro mne bezchybný Rudebox - barevné album s obrovskejma masitejma koulema. Reality Killed The Video Star je oproti tomu deska k odpolednímu čaji. Dobrá deska k dobře oslazenému a správně ocitronovanému černému čaji. A to věřte: skutečně mám rád smyčce, velké velkoryse pojaté aranže a swingové pojetí.

Po vícero posleších, jsem tak o deset procent pookřál. Sice je to stále pro mě deska prakticky plná balad (chcete-li cajdáků) - a to právě rád nemám -, ale našel jsem si v tom aspoň pár favoritních - Do You Mind, Last Days Of Disco a Starstruck. Když si totiž budu chtít poslechnout hezkou baladu, mám tu po ruce přece Umělce, to dá rozum. A co teď? Teď si pustím starý dobrý (ne, výborný) a nikým nedoceněný Rudebox.



relevantní odkazy:

Robbie Williams Home | Wiki

2 komentáře:

  1. ahoj:-)
    Souhlas s tebou,ale Robbie je super chlap a má nádhernej hlas. Toto album je úplně jiný než ty z minulosti a řeknu ti, že mě teda doma chybělo:-) krásně se poslouchá a díky za něj:-) a příště snad od něj můžem zas třeba čekat něco živějšího.
    Pa,Jana

    OdpovědětVymazat
  2. Co člověk, to názor Jano :-). Jsem rád, že se ti album líbí. Enjoy.

    OdpovědětVymazat