České dráhy mě stále něčím překvapují... Bohužel stále jen negativně. Akorát jedna věc pozitivní, že generální ředitel Žaluda oznámil zeštíhlení managementu na ředitelství... To to trvalo. Snad slib dodrží
Včera jsem po delší době opět jel na nádraží v Liberci. Samozřejmě se zpožděním. Nabrali jsme ho v Jablonci. Paní průvodčí se ani neobtěžovala přijít do vagónu, oznámit nám zpoždění a omluvit se za něj, což by měla být naprostá samozřejmost. Proč jsme stavěli ve Vesci, kterým jsme měli jen projet, taky nechápu...
Pak vystoupím na nádraží a jdu k podchodu, který vede do hlavní haly. Příjdu ke dveřím a ty jsou zamčené a bez cedule. Škoda, že jsem musel urazit celou cestu po perónu. Stačila by jedna cedule. Na zpáteční cestě ke druhému podchodu si všimnu na stropě nad perónem pouze na jedné tyči držící cedule s nápisem Východ. Že by na někoho mohla spadnout a při troše smůly ho i přizbatí je asi jedno... Procházím opraveným podchodem, vycházím ven a můj pohled padne na stále neopravené vysypané sklo s pavoukem automatických skleněných dveří na fotobuňku. To je tam snad již půl roku...
Ani odjezd z Liberce posledním spojem neproběhl bez lehčích komplikací. Přicházím k nádraží a směřuju kroky své do opraveného podchodu. Procházím podchodem a zjišťuji, že na elektronických tabulích, na kterých má být uvedeno, na jakém nástupišti který vlak stojí, jsou naprosto slepé. Ani údaj, ani jeden vlak. Naštěstí pro mě se na nádraží vyznám a tak vím, že vlak na Smržovku pojede z druhého nástupiště levé koleje, nebo případně z prvního nástupiště první koleje. Vystopím z podchodu a vlak nikde. Ani na jedné z kolejí. Všechny cedule nad kolejemi jsou naprosto slepé. Hledám vlak a nenacházím. Rozhodl jsme se tedy vrátit se před nádraží a pokusit se najít tabuli, kde je napsaná nějaká informace o této mimořádnosti. Hlavní hala je ale přece uzamčené, cedule nikde. Rozhlížím se po nádraží až v tom uvidím vlak na čtvrté koleji zcela vzadu. Jdu k němu, jestli je to ten správný. Ha, je. A hned u něj slečna/paní průvodčí, které se ptám, jestli si myslí, že takto označené vlaky na nádraží jsou například pro neznalé cizince dobře dohledatelné... Odpovídá s očima sklopenými do země, že "je v tom trochu zmatek". Stačilo by přitom málo: jednu přenosnou ceduli vhodně umístit.
Ptám se sám sebe proč? Proč? Proč musím platit za takové "služby" tak nehorentní jízdné. Proč musím za téměř 20 minut zpožděný vlak ze Smržovky do Liberce platit 59 Kč? Proč? Proč letos nejsou zavedeny letní slevy pro studenty jako každoročně. Proč nemám prakticky jinou možnost, než investovat neuvěřitelných 900 Kč za zákaznickou kartu, na kterou dostanu 25 % slevu na jízdné?
Proč na nádraží v Liberci stále není čekárna ale pouze nepohodlné lavice. Není si zde sednout stejně jako například v Praze Holešovicích.
A finální otázka: proč jsou ČD hlavním sponzorem pražského mezinárodního hudebního festivalu Prague Proms? Proč proboha firma, která má svých problémů až nad hlavu, sponzoruje takovou high society akci, která nemá s dopravou po železnici pranic společného? Proč ČD neustále sponzorují akce primárně nespojené s cestováním na dráze a v mnohých případech akce, na které chodí lidé, kteří se vlakem tedy rozhodně nedopravují (golf, atlet roku, Prague Proms...)? Co tím chtějí dokázat proboha??? Popírá to selský rozum, o základech marketingu a sponzoringu nemluvě...
relevantní odkazy:
Příspěvky o ČD | Bezpečnost podle ČD | Štvou mě České dráhy |
pondělí 20. července 2009
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
Upřímně lituju každého, kdo se musí přibližovat kamkoliv a kdykoliv tímto dopravním prostředkem. To, že sponzorují akce nesouvisející s primárním účelem ČD, je mi taky záhadou. Kocourkov hadr!
OdpovědětVymazatA nevím, zda vůbec ČD si dělají třeba i nějaký průzkum, kdo vlastně vlakama jezdí, ale výdělečně činní manageři těžko... a studentům, kteří chtějí někam vyrazit o prázdninách vlakem, může tak maximálně spadnout čelist, když si u pokladen kupují lístky. Zkušenost má nedávná - cesta vlakem do Ovy, zpáteční lístek cca 800,-. Supr, nejlepší, gratuluji ČD. Jejich filosofie podnikání je chvályhodná. Ostatně jsou přeci "české", takže nějaké divení se nad nelogičností není na místě :/.